Účetní profese se vyvíjí obrovskou rychlostí a mění i firmy, které se jí zabývají. Digitalizace proměnila a pozitivně nasměrovala i ECOVIS FACTA.
Termíny webinářů o digitalizaciECOVIS FACTA poskytují finanční, poradenské a účetní služby na denní bázi více než stovce firem, každý měsíc zpracovávají desetitisíce účetních dokladů. Administrativy a papírování bylo tolik, že digitalizace se jevila dlouhodobě jako jediné možné východisko, jak vše nadále elegantně zvládat. Partner a CEO společnosti Simona Fialová přesně věděla, co potřebují: systém, který ušetří práci kompetentních účetních, centrálně vytěží veškeré účetní doklady a bezproblémově je propojí s ekonomickým systémem POHODA. Dlouho marně hledala dodavatele, který by přišel s vyhovujícím řešením. Vyzkoušela neúspěšně dva produkty, které byly na trhu, ale ani jeden nedokázal splnit její specifické požadavky. Kromě bezchybného zařazování obrovského množství dokladů k jednotlivým klientům a střediskům šlo především o „vyladění“ vytěžování dat z dokumentů. Od digitalizace očekávala nejen zvýšení efektivity ve vlastní firmě, ale i zlepšení služeb klientům. Například jim chtěla umožnit 24/7 přístup k jejich aktuálním účetním a finančním informacím.
Není únosné, aby v moderní společnosti zaměstnanci strávili až 40 % času mechanickým přepisováním dat. Jednak je to neefektivní, a ta chybovost! Skvělí účetní mají vykonávat sofistikovanou práci.
Provést úspěšnou digitalizaci ve firmě, která se denně stará o účetnictví velkého množství klientů, se neobešlo bez překážek. Po standardním zahájení (analytický workshop a implementační studie) projekt narazil – v první polovině kalendářního roku, kdy mají účetní spoustu uzávěrek a jsou přetížení (mimo jiné papírováním) více než obvykle, nebyla u zaměstnanců vůle začít si zvykat na nový systém. Vedení společnosti proto proces pozdrželo, naplánovalo vhodnější časové období (konec léta) a především začalo systematicky na změnu své zaměstnance připravovat. Postupně se podařilo nakazit nadšením ostatní zaměstnance a přenastavit tak náladu ve firmě a proces digitalizace se mohl spustit naplno.
Pro úspěšnou transformaci bylo klíčové to, že jsme dokázali zdigitalizovat všechny důležité agendy a systém vyladit detailně na konkrétní požadavky firmy. Byly to tisíce drobností, které bylo potřeba implementovat, co nás odlišily od předchozích neúspěšných dodavatelů. Jeden příklad za všechny: Vytěžování dokladů s DPH, kde se vyskytují různé způsoby zaokrouhlování. Díky tomu vznikají v součtech rozdíly. Ty jsou zanedbatelné (např. pro cashflow), ale účetnictví kvůli tomu „nehraje”. Naše řešení zařídí, aby se při zaúčtování automaticky použil stejný způsob zaokrouhlování jako na příchozím dokladu, takže nevznikají žádné rozdíly.
Digitalizace rázem ušetřila spoustu času stráveného manuálním vytěžováním dokladů (až 40 %) a účetní se věnují sofistikovanější práci.
Lehkost digitálního bytí učí firma i své klienty. Simona Fialová na svém LinkedIn profilu popisuje, jak zacházet s papírovými doklady:
Firma dostala po letech nový impuls k rozvoji, je schopná poskytovat lepší služby a přibírá další klienty. Již nyní pracujeme na kompletní digitalizaci personální agendy, mzdového účetnictví a maximálním využití všech dostupných nástrojů AI.
„SimplyUp se systémem DocuWare dokázali jako jediní dodavatelé reagovat na naše specifické potřeby. Díky nim jsme zvládli přechod na digitální systém hladce. Chystáme s nimi digitalizaci dalších agend a už víme, že nemusíme mít z projektu žádné obavy.“
Simona Fialová
CEO, ECOVIS
FACTA