příběhy zákazníků / ​ECOVIS FACTA

Digitalizace v ​ECOVIS FACTA ukončila „datlování​“ a uvolnila ruce pro péči o nové klienty.

Účetní profese se vyvíjí obrovskou rychlostí a mění i firmy, které se jí zabývají. Digitalizace proměnila a pozitivně nasměrovala i ECOVIS FACTA.

Termíny webinářů o digitalizaci

ECOVIS FACTA a.s. poskytuje komplexní služby v oblasti daní, účetnictví a firemního poradenství.

30

let na trhu (1995)

45

zaměstnanců
(z toho 4 muži)

10 000

zpracovaných účetních dokladů měsíčně

100+

účetně zaštiťují více jak 100 firem

situace

Otázkou nebylo, zda digitalizovat, ale kdo zvládne specifické požadavky

ECOVIS FACTA poskytují finanční, poradenské a účetní služby na denní bázi více než stovce firem, každý měsíc zpracovávají desetitisíce účetních dokladů. Administrativy a papírování bylo tolik, že digitalizace se jevila dlouhodobě jako jediné možné východisko, jak vše nadále elegantně zvládat. Partner a CEO společnosti Simona Fialová přesně věděla, co potřebují: systém, který ušetří práci kompetentních účetních, centrálně vytěží veškeré účetní doklady a bezproblémově je propojí s ekonomickým systémem POHODA. Dlouho marně hledala dodavatele, který by přišel s vyhovujícím řešením. Vyzkoušela neúspěšně dva produkty, které byly na trhu, ale ani jeden nedokázal splnit její specifické požadavky. Kromě bezchybného zařazování obrovského množství dokladů k jednotlivým klientům a střediskům šlo především o „vyladění“ vytěžování dat z dokumentů. Od digitalizace očekávala nejen zvýšení efektivity ve vlastní firmě, ale i zlepšení služeb klientům. Například jim chtěla umožnit 24/7 přístup k jejich aktuálním účetním a finančním informacím.

Není únosné, aby v moderní společnosti zaměstnanci strávili až 40 % času mechanickým přepisováním dat. Jednak je to neefektivní, a ta chybovost! Skvělí účetní mají vykonávat sofistikovanou práci.

PRŮBĚH

Pro úspěch digitalizace je třeba nadchnout lidi…

Provést úspěšnou digitalizaci ve firmě, která se denně stará o účetnictví velkého množství klientů, se neobešlo bez překážek. Po standardním zahájení (analytický workshop a implementační studie) projekt narazil – v první polovině kalendářního roku, kdy mají účetní spoustu uzávěrek a jsou přetížení (mimo jiné papírováním) více než obvykle, nebyla u zaměstnanců vůle začít si zvykat na nový systém. Vedení společnosti proto proces pozdrželo, naplánovalo vhodnější časové období (konec léta) a především začalo systematicky na změnu své zaměstnance připravovat. Postupně se podařilo nakazit nadšením ostatní zaměstnance a přenastavit tak náladu ve firmě a proces digitalizace se mohl spustit naplno.

… a vyladit systém do detailu podle požadavků firmy

Pro úspěšnou transformaci bylo klíčové to, že jsme dokázali zdigitalizovat všechny důležité agendy a systém vyladit detailně na konkrétní požadavky firmy. Byly to tisíce drobností, které bylo potřeba implementovat, co nás odlišily od předchozích neúspěšných dodavatelů. Jeden příklad za všechny: Vytěžování dokladů s DPH, kde se vyskytují různé způsoby zaokrouhlování. Díky tomu vznikají v součtech rozdíly. Ty jsou zanedbatelné (např. pro cashflow), ale účetnictví kvůli tomu ​„nehraje”. Naše řešení zařídí, aby se při zaúčtování automaticky použil stejný způsob zaokrouhlování jako na příchozím dokladu, takže nevznikají žádné rozdíly.

VÝSLEDEK

Konec trápení s papíry, zlepšení a rozšíření služeb klientům, kapacita pro nové klienty

Digitalizace rázem ušetřila spoustu času stráveného manuálním vytěžováním dokladů (až 40 %) a účetní se věnují sofistikovanější práci.

Lehkost digitálního bytí učí firma i své klienty. Simona Fialová na svém LinkedIn profilu popisuje, jak zacházet s papírovými doklady:

"Např. účtenky z čerpací stanice lze jednoduše vyfotit, a pak už je nepotřebujete. A co s nimi dál? My v ECOVIS FACTA posíláme účtenku z telefonu přímo do DocuWare, který ji vytěží a přenese do účetního systému.“

Simona Fialová
CEO, ​ECOVIS FACTA

Firma dostala po letech nový impuls k rozvoji, je schopná poskytovat lepší služby a přibírá další klienty. Již nyní pracujeme na kompletní digitalizaci personální agendy, mzdového účetnictví a maximálním využití všech dostupných nástrojů AI.

„SimplyUp se systémem DocuWare dokázali jako jediní dodavatelé reagovat na naše specifické potřeby. Díky nim jsme zvládli přechod na digitální systém hladce. Chystáme s nimi digitalizaci dalších agend a už víme, že nemusíme mít z projektu žádné obavy.“

Simona Fialová
CEO, ​ECOVIS FACTA

Jak to může vypadat u vás?

Webinář zdarma

Prezentace nejdůležitějších vlastností našeho řešení a ukázka rozhraní.

Prezentace na míru

Nechte si ukázat, jak můžeme zefektivnit chod vaší firmy. Zdarma připravíme demo verzi na míru. 

Digitalizace v AutoMax ušetřila 1 celý pracovní úvazek a výrazně zrychlila schvalování faktur.
Přečíst příběh zákazníka

V Mi-King jsou ztracené faktury a pozdní platby minulostí.
Přečíst příběh zákazníka

Další příběhy zákazníků